Jobba hos oss

Vikingaskolan är en av Sveriges mest ambitiösa skolor. Vi har tydliga kravbilder på vad vi vill uppnå resultatmässigt och strategier för hur vi ska uppnå det. Det här är en arbetsplats för dig som vill jobba med elever i behov av både god pedagogik men också ett nära mentorskap.

Skolan har en bra spridning vad beträffar kön, ålder och bakgrund bland personalen. Det här är en arbetsplats som är öppen för alla som vill göra skillnad.

Förutom att få jobba i Sveriges modernaste skollokaler med en av landets härligaste personalgrupper ingår även en del andra förmåner vid anställning. Jobbar man på Vikingaskolan är man tekniskt sett anställd av Haninge kommun vilket innebär att man utan betalning får träna på kommungymmet som ligger 500 meter från skolan. Därutöver finns det även kommunägda skidlägenheter i Vemdalen man kan nyttja, ett friskvårdsbidrag på tusen kronor per år att hämta ut och möjligheten att vara med på personalföreningens aktiviteter.

Skicka in din ansökan

Vi har för närvarande inga lediga tjänster på skolan. Men dörren står alltid på glänt för engagerade personer med relevant erfarenhet. Skicka in ett CV och ett personligt brev där du motiverar varför du skulle passa in bra på Vikingaskolan. Ansökan skickas till rektor.

Senast uppdaterad: 8 mars 2019