Om skolan

Vikingaskolan är en låg- och mellanstadieskola belägen i centrala Handen som för närvarande hyser runt 560 elever.

Foto: Mostphotos

Skolbyggnaden, en av av Sveriges modernaste, invigdes inför läsår 2018/2019. Från ribbstolar till smartboards är skolan rustat med allt en klassisk skolmiljö ska ha till vad ett modernt klassrum behöver. Utanför byggnaden är konceptet densamma. Den stora skolgården är en av skolans juveler, innehållande gungor, klätterställningar och flera multiplaner där man kan spela fotboll, basket och allt man kan tänka sig med en boll.

I närheten av skolan ligger naturparken Slättmossen och friluftsområdet Rudan. Båda områdena är frekvent nyttjade, främst av fritidsavdelningarna men även av idrottslärarna under sommarhalvåret.

Senast uppdaterad: 6 februari 2024